Eet je te weinig groenten? Zo voeg je ze gemakkelijk toe aan je ontbijt

0
10

De meeste Nederlanders kiezen ’s ochtends voor een boterham met hagelslag of kaas. Typisch Nederlands, maar misschien niet de gezondste optie. Met deze vijf tips voeg je groenten toe aan je ontbijt. Die zijn lekker, geven extra veel energie in de vroege uurtjes en zorgen voor een verantwoorde start van de dag.  

Groenteomelet

Een omelet is een heerlijke manier om de dag te beginnen, maar die hoeft natuurlijk niet alleen met ei te worden gemaakt. Geef de klassieke omelet een twist door bijvoorbeeld champignons, tomaat, paprika of spinazie toe te voegen.

Groene pannenkoeken

Het handige van pannenkoeken is dat je een grote stapel kunt bakken. Zo kun je meerdere ochtenden genieten en een beetje uitslapen, want het ontbijt is toch al klaar. Klassieke pannenkoeken zijn natuurlijk hartstikke lekker, maar je kunt ook spinazie toevoegen. Zó maak je overheerlijke spinazie-pannenkoeken met chocolade en aardbeien.

Lees ook  Om deze redenen moet je nooit in je nakie slapen

Havermoutpap met courgette

Fan van havermoutpap als ontbijtje? Voeg daar dan voor de verandering eens courgette aan toe. De neutrale smaak gaat heel goed samen met havermout en op deze manier krijg je gemakkelijk extra vezels en vitaminen binnen.

Avocado op toast

Deze optie neemt misschien iets meer tijd in beslag, maar niets is zo lekker als een geroosterde boterham met zelfgemaakte guacamole. Tip: beleg je avocadobroodje met ei of een plak zalm, zo heb je ook alvast een portie eiwitten te pakken.

Lees ook  Wat is gezonder: een gekookt of een gebakken eitje?

Groene smoothie

De allermakkelijkste manier om meer groenten binnen te krijgen is een groene smoothie maken. Vaak proef je spinazie of kool niet eens in combinatie met yoghurt en/of fruit. Heb je niet veel tijd om een smoothie te maken ’s ochtends? Geen probleem. Maak ‘m de avond van tevoren en bewaar ‘m in de koelkast.

Bron:margriet.nl

DELEN