Lidl blundert op Facebook, maar lost het dan prachtig op

0
1

Lidl blundert op Facebook, maar lost het dan prachtig op

Op de Nederlandse facebookpagina van winkelketen Lidl is zondag een blunder verschenen. De social media manager van dienst moest een post klaarzetten ter promotie van pareo’s, maar die post ging helemaal de mist in.

Lees ook  Zoon Jeroen van der Boom maakt indruk met optreden bij de Toppers

“Kun jij de facebookpost voor vanavond klaarzetten? Hij staat hier”, begint de Facebookpost die zondagmiddag op de facebookpagina van Lidl Nederland verscheen. Daarna volgden de instructies en het bestandspad van een afbeelding die ter promotie van pareo’s op de pagina moest verschijnen. Alleen had de social media manager van Lidl – het was warm, dat moeten we toegeven – gewoon de instructies gekopieerd.

Lees ook  Pff verveelde me te pletter in de trein...
Lidl blundert op Facebook, maar lost het dan prachtig op

“Je mag zelf een tekst verzinnen, deze keer ECH scherp!”, staat er nog bij. “Fijne zondag, zie je morgen!”

Vier uur later postte de discounter als reactie de foto die eigenlijk als post had moeten verschijnen: een woordgrapje met een wikkelrok.

Lidl blundert op Facebook, maar lost het dan prachtig op

Maar daar bleef het niet bij. “Allemaal een pareo gekocht?”, vroeg Lidl vanochtend – samen met de foto van het actieplan getiteld ‘De fail’. Alsof het allemaal zo bedoeld was, krijgen we een inkijk in de planning van de foute facebookpost. Stap 1: vergaand pad, goeie woordgrap, verzoek om te posten. Stap 2: na escalatie afbeelding in comment. Stap 3: onthulling middels foto. Internet met stoffer en blik bij elkaar vegen.

Lidl blundert op Facebook, maar lost het dan prachtig op
Of het echt zo bedoeld was, betwijfelen we ten zeerste. Maar dat Lidl Nederland spitsvondige social media-medewerkers in dienst heeft, staat als een paal boven water.
Bron:nieuwsblad.be
DELEN